نحوه ازدواج در ترکیه

نحوه ازدواج در ترکیه

ازداوج در ترکیه

برای اردواج در ترکیه مامور ازدواج در ترکیه میتواند اشخاص را به عقد هم در آورد. اگر زوج هموطن باشند یا توسط کنسولگری کشور مبدا یا توسط ماموران عقد کشور ترکیه این عقد میتواند صورت گیرد. برای انجام عقد در ترکیه شرایط و مدارکی لازم است تا زوجین انجام دهند وتهیه کنند. این مدارک به اداره مربوطه داده میشود و نویت گرفته میشود. و روز عقد یا روزی که نوبت اعلام میشود در محلی که از قبل تعیین شده است باید حضور یافته تا مراسم عقد صورت گیرد.

 

مدارک لازم جهت عقد در ترکیه:

1- شناسنامه  و پاسپورت زوجین

2- 4 قطعه عکس.

3- ارائه مدرکی مبنی بر مجرد بودن شخص (این تاییدیه از کشور مبدا اخذ میشود.)

4- در مورد خانم هایی که قبلا طلاق گرفته باشند بایستی 300 روز از تاریخ طلاق گذشته باشد.

5- دختر و پسرهایی که زیر 18 سال هستند بایستی رضایت نامه از والدین ارائه نمایند. اما برای افراد بالای 18 سال این رضایت نامه نیازی نیست.

6- حتی در صورت داشتن رضایت نامه والدین حداقل سن پسران 17 و حداقل سن دخترها بایستی 15 باشد.

 

شرایط و نحوه ازدواج اتباع خارجی در ترکیه

اتباع غیر ترکیه نیز میتوانند عقد خود را در ترکیه انجام دهند. اما مراحل ازدواج کمی متفاوت از اتباع ترک می باشد. برای مثال اتباع ایرانی برای ثبت ازدواج در ترکیه بایستی از کنسولگری ایران برگه تجرد اخذ کرده و به تاییدیه وزارت امور خارجه ترکیه در آنکارا برسانند. حداکثر زمان برای مراحل اتمام ازدواج در ترکیه 2 روز می باشد. در زیر مراحل کامل ازوداج و عقد در ترکیه آمده است.

1- مراجعه به کنسولگری ایران (کنسولگری کشور مبدا) :

اگر هر دو شخص ایرانی باشند بایستی به کنسولگری ایران در ترکیه مراجه نمایند. و پس از واریز 9 یورو به ازای هر نفر در ایش بانک ترکیه برگه تجرد را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که دختران ایرانی بر اساس قوانین کشور مبدا یعنی ایران باید اجازه پدر داشته باشند. و یا در صورت فوت ولی باید گواهی فوت را به کنسولگری ارائه دهند. برای دریافت برگه تجرد اصل شناسنامه وه همراه 3 قطعه عکس لازم است.

2- تاییدیه وزارت امور خارجه ترکیه

3- آزمایش خون

4- امضاء فرم های ویژه در دفاتر ثبت اسناد رسمی

5- تعیین وقت عقد

برای برگزاری مراسم ازدواج در ترکیه همکاران ما به بهترین شکل و بالاترین کیفیت در خدمت شما خواهند بود. مجموعه ترک کده با داشتن شرکت EA2 که بزرگترین شرکتهای ارگانیزاسیون کشور ترکیه میباشد میتواند بهترین گزینه برای مراسم ازدواج شما باشد. با ما در ارتباط باشید.

 

۱ دیدگاه برای “نحوه ازدواج در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *